söndag 2 oktober 2011

Veckans lista - vecka 39


Välkomna till en nyhet här på bloggen. Varje söndag kommer jag att betygsätta 3 grejer ur den gångna veckan. Jag kommer att använda olika betygssymboler varje gång, men alla kommer att representera en toppgrej, en ljummen grej och en bottengrej.

Den här veckan kommer jag att illustrera listan med hjälp av 3 plattor av Kiss. Toppgrejen illustreras av Love Gun, Kiss bästa platta genom tiderna. Den ljumna grejen illustreras av Lick It Up, eftersom det var ett okej album som gav Kiss en viss nystart, men som inte förde dem tillbaka till 70-talets storhetstid. Bottengrejen illustreras av Music from the Elder, den största kalkonen i Kiss historia. Hatad till och med av bandmedlemmarna själva.

Okej, Here we go:

Veckans Love Gun:
Måste ändå bli att Tommy Gösta och Vince Folke fick träffa sin farmor under tre dagar. Eftersom hon bor i Falkenberg händer det inte så ofta. En och annan läsare har undrat vad jag skulle ge farmor (det vill säga min mamma) för hårdrockskaraktär. Efter mycket övervägande har jag kommit fram till att det måste bli Metallicas Kirk Hammet. Hon är begåvad och har varit med länge, men precis som Kirk trängs hon tyvärr ofta mellan två starka egon: hennes man (det vill säga min far) och hennes son (det vill säga HårdrockarPappan.)

Veckans Lick It Up:
Att jag drog min första oktobergädda för året idag, men inte fotograferade den innan jag släppte tillbaks den. Min ärade kollega Peter Önnestam trodde nog inte riktigt på mig när jag skickade SMS och skröt. Var är bilden? var hans första reaktion. Jag förstår honom.

Veckans Music from the Elder:
Min löpning. Försökte sätta personligt rekord på milen i torsdags (46,21). Landade på 48 blankt. Har känt mig seg i en månad nu. Omläggning i träningsschemat väntar för oktober.

Det var allt för mig.
Sov gott.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar