fredag 28 oktober 2011

Härlig dag - tills jag satte på Reed/Metallica




Det var Tommy Gösta, Vince Folke och HårdrockarPappan. Vi byggde ett mini-Jurassic, gjorde hos fina hos frisören och handlade en stor påse godis. En allt igenom härlig dag. Sen satte HP på Metallica/Lou Reeds omtalade platta Lulu. Det skulle han inte gjort. Där kan vi snacka forntidsödlor på riktigt.

Jag tänker hålla det här inlägget ganska kort. Kolla in bilderna istället. Visst ser det fränt ut, mitt och Vince Folkes mini-Jurassic. Pappers-ödlorna fick VF av sin kusin Ozzy Melker, som du kan läsa mer om här. En jättefin present, tackar än en gång. Även dagens frisör-besök blev en full-poängare vilket bilderna visar.

Men på tal om Jurassic Park: Alltså Metallicas platta som dom gjort med Lou Reed. Ååhhh herre min skapare. Fick den i förrgår men har inte lyssnat förrän nu i kväll. Den släpps till butik på måndag, men gör er icke nåt besvär.

Vilken jävla forntids-ödla han börjar bli, Lou Reed. Det är bara beklaga att Metallica ger sig in på såna här projekt. Live är dom ju uppenbarligen fortfarande ett riktigt toppnummer. Det visade dom i somras på Ullevi. Mitt intryck efter ett par genomlyssningar är, att det här är fem miljonärer med på tok för mycket fritid och allt för många ja-sägare i staben, som fått löpa amok i en studio. Antar att det ska föreställa experimentellt, men i mina öron låter det mest som en packad Don Corleone kompad av Clawfinger på neråt-tjack. Typ.

Mer upplyftande var det då att höra Nickelbacks singel Bottoms Up på Bandit idag. Har inte hört den förrns idag, men den åkte snabbt upp på min lista över 2011:as bästa låtar, som du kan höra här.

God kväll music lovers.
/HP

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar