torsdag 1 september 2011

HårdrockarPappan goes LattePappan


Jag hade egentligen lovat mig själv att inte göra det. Fast sen hade jag liksom ett ärende åt det hållet. Och jag tyckte det kunde vara okej, eftersom jag faktiskt ägnat en hel del tid den här veckan åt att laga en läckande skithusstol. (Sånt tarvar sin belöning.) Så idag satte jag mig och Tommy Gösta på 4:ans buss till ... Sofo. Och det tog inte lång stund innan jag satt där med en stor latte och en croissant och läste ett magasin om medier. Klädsel: För liten jeansjacka, huligansneakers och dödskalle-tisha. Gösta satt bredvid, sovandes i sin Urban Jungle-vagn.

Till mitt försvar kan dock sägas två saker: Magasinet jag läste hade en bild av mig (och min ärade kollega Peter Önnestam) på framsidan, så det var kanske lite självklart att jag ville läsa det. Och, viktigast av allt, jag fikade UTAN lap-top. Så jag var inte helt och fullt en +35-söder-lattefarsa. Det kan jag för övrigt aldrig bli eftersom min bärbara dator varken är vit eller har några frukter på ryggen.

Sen ska sägas att TG och jag hade det gemytligare än på en Mustasch-konsert (när Ralph är på gott humör). Vi drev omkring och kollade in second hand-kläder, provade en Epiphone Les Paul-kopia på 4 Sounds och käkade lunch på Taste Vietnam (På bilden kan du se hur trevligt vi hade där).

Men nu lovar jag. Inga fler latteåterfall. Jag tänker bli renare än James Hatefield och bara dricka svenskt bryggkaffe i mitt eget kök.

(Kanske.)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar