tisdag 23 augusti 2011

"Äh vafan, jag lyssnar på Gordon Fights i stället"

Sorry att det blivit dåligt med blogga senaste dagarna. Men nu är jag i alla fall tillbaka.

Jag gjorde en "att-göra"-lista förra veckan. En massa sköna grejer som ska fixas. Där ska upp en smyglist på panelen på balkongen, toa-stolen på lilla dasset ska lagas, sladdar till datorer ska döljas och det ska in en ny blandare i köket.
Av detta har än så länge blivit intet.

Bland de saker jag istället prioriterat i stunder av ledighet, är att lyssna på retrorockarna i Gordon Fights, som bussige Per Bussman från Triada hade vänligheten att skicka mig. Retrorocken växer sig allt starkare för varje månad känns det som. Graveyard blev ju tokhyllade i våras och nu växer banden som svampar ur marken. GF släpper sin platta den 25 september. Jag ska definitivt föreslå att Byggnadsarbetarens egen retrorock-nörd Peter Leander recenserar den.

Stockholmarna Gordon Fights är kanske ännu bluesigare än Graveyard, mer Hendrix än Steppenwolves och Zeppelin om man säger. Ett stormande böljande gränslandskap mellan blues, proggresiv musik och pionjärmetal, om man kan kalla det så. Det finns lite smakprov på deras MySpace.

***

Vi avslutar med lite familjeliv i form av ett citat av Vince Folke Neil, som han kläckte helt utifrån ingenting på frukosten:

"Vet du pappa? Hello Kitty-superhjälten har ett kök som är lika stort som ett slott. Och rummen är ännu större. Så Hello Kitty-superhjälten har en jättestor lägenhet."

"Okej."

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar